Thursday 18 November 2010

Genom högt och lågt



Jag är galen i té och drycken hjälper mig alltid igenom högt och lågt i livet. Särskilt hjälper den mot rastlöshet, hunger och vinsug(de går märkligt nog hand i hand). Stockholms överlägset bästa tébutik ligger inte på NK, som man kan tro när man ser mitt köksfoto, utan på Söder, Tea Centre of Stockholm. Mina morföräldrar handlade alltid deras rökiga Sir Johnté där och jag har följt i deras fotspår. Butiken innehar inte bara té utan även passion, kunskap och själ (inte så illa pinkat för att vara Stockholm. Tre önskningar i en, liksom).

I Bryssel handlar jag ekologisk Earl Grey på Pain Quotidien. Lyx i påse på burk.

Här följer inspirationen bakom the Sir John Blend:
As a boy, Vernon Mauris would observe his father every evening after a hard day's juridical work, relaxing and reclining in his favourite armchair. Typically, his father would be puffing on his pipe and sipping his beloved tea. Tea+smoke=Sir John

2 comments:

Gott & Annat said...

åååhhhh, Pain Quotidien.... hur klarar du att gå in där utan att äta/köpa bröd?! När jag är hos min väninna i Genève äter vi härliga, lååånga frukostar där:)

MilouK said...

Ja, men nu får jag äta två skivor bröd om dagen. Gissa var det brödet kommer ifrån?! Jag älskar också Pain Quotidiens frukostar, de är oslagbara. Vad mysig det lät med Pain Quotidien i Geneve. Jag har en precis runt hörnet från där vi bor.