Thursday 11 November 2010

Dukan diet update - all time low

Idag gör jag en all time low på 53 kg. Min matchvikt är ju 54 så jag borde varken gå upp eller ned, men jag kan inte låta bli att känna mig lite nöjd, särskilt efter min fantastiska jelly bean orgie härom kvällen. Och mina Joseph jodhpurs sitter som de ska, det vill jag lova. Det bästa med den här dieten, förutom att den verkligen, verkligen fungerar, är att det inte är någon diet. Det är en rad användbara verktyg som fungerar i vardagen, och ett långsiktigt förhållningssätt till mat. Det är som en kurs i kosthållning. Shit, Dukan. Du borde anställa mig.

Många säger: "Men det är ju så mycket protein, det kan väl aldrig vara bra." Ja, det är mycket protein, inte bara i attackfasen. Jag kommer på mig själv med rena proteindagar utan att jag knappt tänker på det längre. Men om det inte hade varit protein, kanske det hade varit något annat, onyttigt. Godis istället för skinka, barnens pastarester istället för lite kyckling, Häagen Dazsglass istället för en yoghurt (som visserligen är en mjölkprodukt, men ni förstår principen), alldeles för mycket vin istället för rött té (det där lät tråkigt men för mig var det nödvändigt). I think I have made my point.

2 comments:

Gott & Annat said...

japp - han borde anställa dig:D

MilouK said...

Kunde få lite provision på boken i alla fall ;-)