Tuesday 20 April 2010

Till Barcelona


Det verkar som jag kan komma iväg till Barcelona trots allt. Idag öppnades Bryssels flygplats och Brussels Airlines lovar få inställda flyg. Vi får väl se.

Först blev jag glad, sedan blev jag orolig. Tänk om jag verkligen kommer iväg idag och krockar med ett elakt vulkanmoln på vägen, eller om jag faktiskt lyckas landa, blir fast för all framtid i Barcelona då vulkanen inte visar några tecken på att lugna ned sig. Idag kanske bara är en liten lucka, imorgon är allt stängt igen.

Alla försöker lugna ned mig genom att säga ogenomtänkta saker som att de inte skulle öppna flygplatser om det inte var säkert. Jag tänker att jag har ett handikapp som inte har någon som helst respekt för "auktoriteter". Korruption och mutor kan öppna vilka dörrar som helst, och vilka flygplatser som helst för den delen.

Det är inte SÅ långt mellan Barcelona och Bryssel. Alltid är det något Champions League lag som tar bussen, jag kan lifta med Arsenal hem. Mmm...

Det ska dessutom regna i Barcelona. Jag har packat alla mina träningskläder. Och bikinin, och paraplyt.

Jag ringde förresten Finskan som sa: "Kommer du IDAG?! Jag som trodde det var imorgon!" Det var ju bra att jag ringde...

Usch, min dödsångest har verkligen tagit över. Det är tur att det finns Nespresso.

Ni hänger väl med till Barcelona? Jag ska göra allt för att pressa ned laptopen i den redan överfulla stackars resväskan. Och jag har inte ens köpt några skor än.

No comments: