Thursday 22 April 2010

Minisemester at its best


Barcelona ar fantastiskt! Forst ar det ljuset som overraskar. Det ar verkligen ljust har. Och varmt. Vindarna ar ljumma. Forsommarljumma. Sedan ar det havet. Det kara Medelhavet som ar sa vackert och sa blatt och som alltid paminner om min mormor. Hon alskade sitt Medelhav. Igar var det riktigt soligt och varmt, idag ar det molnigt men skont. Jag som hurtigt packade mina traningsklader var tvungen att ga upp och springa i morse innan frukost, annars hade det kants som jag burit i onodan, och det var sa uppfriskande att dra ned frisk havsluft i lungorna. Det ar nog halsosamt att blanda ut Brysselsmoggen lite da och da.

Finskan med familj bor i en harlig lagenhet i en by 45 min fran Barcelona stad. Det ar gront, lugnt och fridfullt, precis vad jag behover for att fa bort det dar sista kontorsdammet som samlats under huden. Imorgon ska jag ga pa massage och andra diverse spabehandlingar for att riktigt understryka njutningen av min minisemester. Det kan knappt bli battre. Det skulle vara ett kallt glas sangria da... Coming up!

1 comment:

Susanne Snäll said...

Jag är inte alls avis. Absolut inte.