Friday 30 April 2010

Lycklig Valborg


Det är visst Valborg där hemma i Sverige. Jag brukade älska Valborg, det betydde korv och öl i skärgården, första doppet och första skvallret efter en lång vinter, förhoppningar inför sommaren och det bästa av allt, återförening med älskade vänner. Jag var alltid kär i en Ola som aldrig var kär i mig. Han kom över i sin Buster RS från Ljusterö och jag satt utanför sjöboden och lyssnade efter hans 25-hästars. Han hade en mörkblå Henri Lloyd och Timberland seglarskor. Det luktade tjära och grillolja. Faret glittrade av vårsolen. Vi var som kalvar på grönbete. Maj var den efterlängtade månaden med alla långhelger och lov. Underbara minnen. En mycket lycklig tid.

Här dricker vi vin och myser med Londonbesök. Inte illa det heller.

Godnatt!!

1 comment:

Pernilla said...

Ja, även om inte jag var så ofta med er så.......det var tider det!!