Wednesday 17 February 2010

H&Ms speglar ljuger


Är det H&M global, eller är det bara i Bryssel där de har speglar som gör att man ser smalare ut? Jag går på det varje gång och det börjar bli smått förnedrande. Jag förundras över hur väl plagget sitter, tills jag kommer hem och kommer ihåg att H&Ms speglar faktiskt ljuger. Det känns inte etiskt. Särskilt inte när man missnöjt tänker att "det får väl gå", istället för att lämna tillbaka plaggen. Jag får gå till Zara istället, som verkligen talar sanning om hur tjock jag är.

5 comments:

Tess said...

Samma sak i hela världen skulle jag tro, jäkla dålig stil. Om man kollar på baksidan ser man att spegeln är vinklad. Det blir liksom samma effekt som om man har en spegel på golvet som står lutad mot väggen...

MilouK said...

Aha! Det är därför mina ben blir så långa. Så det räcker inte med att retucha modellerna, nu ställer de krav på kunderna också. Självsvält enda utvägen.

Susanne Snäll said...

Är detta sant? Jag har aldrig tänkt på det! Hur jävla tjock är jag då egentligen? Faan!

Kom just på en fördel med att ha magsjuka.

MilouK said...

Jag vet, hihi! Om man är tjock på H&M är man tjock. Magsjuka rules.

Susanne Snäll said...

Eller så fortsätter man att handla via webbshopen.