Wednesday 24 February 2010

Forming a dinner

Nu börjar fredagens middag ta form. Jag har beställt 16 st St Jacques på poissonneriet, att hämta på förmiddagen. Detta tänker jag mig som huvudrätt: Jag steker musslorna precis före sittning och serverar dem med en sås på lök, vitlök, chili, fiskbuljong, crème fraiche och vitt vin. Till det tänkte jag servera en rucolasallad med pinjenötter och rostat vitt bröd i trekanter.

Till er som kan mat: låter det här bra? Jag litar inte riktigt på mig själv när det kommer till matlagning, så jag behöver lite stöd. Tack!!

9 comments:

Susanne Snäll said...

Jag tycker det låter fantastiskt!

MilouK said...

Om DU säger det, då kör jag på detta. Tack!

Susanne Snäll said...

Vad blir det till förrätt? Nått med avokado kanske?

MilouK said...

Jag har inte kommit fram till det ännu. Förslag snälla, Nigella. (jag kallar dig det även om vi träffade den riktiga Nigella på mitt bröllop)

Susanne Snäll said...

Eftersom varmrätten är ganska nätt skulle en soppa funka. Jordärtskockssoppa är grymt gott. Lite meckigt men värt det. Eller gör som Nigella och dundra på med olika snacks/snittar som du kan förereda (och köpa) i förväg och skippa förrätten. Du slipper hänga i köket och ni har mer tid till att dricka champagne.

MilouK said...

Susanne, ingenting meckigt, det vet du! Men bra idé med en massa snacks och snittar, och det är ingen idé att laga alltför mycket mat till en tjejmiddag, alltid är det någon som bantar. Kommer du på fredag, förresten :-)

Susanne Snäll said...

Klart jag kommer. Jag filar på stiletterna. Ska jag ta med mig nått? Löjrom?

Susanne Snäll said...

Förresten kommer den "riktiga" Nigella? Eller är det strictly Swedish?

MilouK said...

Tag med dig västerbottensost, gärna! Nej, den "riktiga" Nigella kommer inte. Hon bor i UK och det är strictly Swedish den här gången. Men hon skulle visserligen alltid vara välkommen.