Thursday 11 February 2010

Alla Hjärtans Dag

Jag vet aldrig vad jag ska göra med Alla Hjärtans Dag. Först ignorerade jag den och skyllde på att jag var svensk, vi sysslar inte med sådant nonsens i Skandinavien. Sedan överraskade jag och gjorde det på extremamerikanskt sätt med heliumballonger, hämtmat och röda underkläder. Och nu då. Ska jag finna en gyllene medelväg med ett litet kort, en liten present och en snabbis? Det verkar så förbaskat tråkigt. Vi är ju gifta nu också. Det är då det inte får bli tråkigt. Det är då man inte får göra som alla andra. Stackars alla andra! Vilka de nu är. Inte är det du och jag i alla fall. Alla Hjärtans Dag. Den finns där som en ursäkt för att piffa upp vardagen, som en chans att säga hur mycket vi älskar varandra. Ända tills den känns som ett tvång.

4 comments:

Susanne Snäll said...

Jag hatar Alla hjärtans dag. Då som nu. Singel som förlovad. Och ändå sitter jag och funderar på hur jag ska överraska pojkvännen.

MilouK said...

Jag vet!!! Jag kommer ihag hur jag avskydde det som singel, det ar inte battre nu. Vad gor vi... Tjejmiddag och Sex and the City eller blow job with extras. Jag vet vad jag foredrar...

Susanne Snäll said...

Jag tror det blir OS. Då är både pojkvännen och jag nöjda.

Susanne Snäll said...

Jag kan inte riktigt fatta att jag faktiskt skrev den där kommentaren. Med den inställningen lär ju inte pojkvännen och jag hålla ihop i fem år till. Eller så är det precis det vi gör. Äsch, jag vet inte.