Tuesday 9 February 2010

Domestic Goddess - C'est moi.

Det är inte varje dag jag blir kallad Domestic Goddess. Det har faktiskt bara hänt en gång. Det var i söndags, av min svägerska. När vi hade familjen över på besök från London i helgen lagade jag rostbiff med vitlökspäckad potatisgratin, rönnbärsgelé, ruccolasallad och grönpepparsås. Jag serverade middagen på vårt nya porslin och det var en succé.

Jag kan verkligen rekommendera att laga rostbiff. Till och med jag tycker det är enkelt. Jag klappar in ca 1,2 kg rostbiff (t ex Chateaubriand) med grovmalen salt och peppar och grillar på låg värme, 125° i ca 1h10 min, tills köttet kommit upp i 55º. Sedan är det bara att servera. Varm, ljummen eller kall. Sedan har man left overs hela veckan till pastasåser, pytt i panna eller på smörgås.

2 comments:

Susanne Snäll said...

Jag visste det! Du är Martha Stewart

C. said...

Dear, of course you are! I have to try this rostbiff myself. Sounds delicious!