Thursday 11 February 2010

Att simma i snöstorm

Igår simmade jag i snöstorm. Det var en underbar känsla. Det var i en utomhuspool som håller ca 28º, så det är verkligen ingen hot tub. Det gäller att simma. Igår kväll yrde snön och jag gick barfota ut i den efter ett spinningpass. Det ångade på ytan som om jag simmade i tät dimma. Snöflingorna smälte på mitt ansikte och det kändes friskt och hälsosamt. Jag åstadkom bara fyra längder. Men jag bibehöll njutningen. Det var fantastiskt. Jag kan rekommendera det:
http://www.davidlloyd.be/start.htm

2 comments:

Susanne Snäll said...

Att simma i snöstorm är respekt. Det är modigt och framförallt är det bara så svenskt.
/imponerad

MilouK said...

Tack! Ja, det ar nog ganska svenskt. Vi har ju lart oss att uppskatta sno pa olika satt annars hade vi nog inte overlevt.