Thursday 20 January 2011

Laktosintolerans och Dukan

Det kom en kommentar, intressant att höra från någon som är laktosintolerant. Tack Kina!!

Jag måste bara få säga, tusen tack för den inspiration du och bloggen proteindieten, som Karl-Erik skriver, gav mej, så att jag startade med Dukan!
Det har fungerat så bra och eftersom jag fick reda på att jag är laktos och vetemjöls-/stärkelse intolerant, så har det här passat mej perfekt; att lägga om kosten helt, göra en radikal förändring.
På 17 dar har jag gått ner 4,9 kilo och mår fantastiskt bra!
Är mätt och belåten och sötsuget är som bortblåst.

1 comment:

Kin@ said...

:)
Det var så lite så, jag tål inte heller vetemjöl/stärkelse - så att jag har verkligen fått lära om och matlagningen har blivit rolig igen:)
Helt suveränt att "börja om" och rensa hjärna och kropp med en helt ny diet!
Ps. nu är det -5,1 kilo och -5 cm i midjan & -6 cm över magen:)
Mvh Kin@