Thursday 22 October 2009

Thunder pounds when I stomp the ground

Jag har alltid tyckt att det är ganska... krävande att bli utsatt för Outkast kl 06.30 på morgonen. Är man gift med en man som till naturen är hiphopare är det svårt att undvika dessa tongångar i ottan. Särskilt då han alltid hinner först till iPodden. I morse förändrades emellertid min attityd något. Jag stod och borstade tänderna, sömndrucken och långsam när Bombs over Bagdad plötsligt pumpades ut i sovrummet:

International, underground
Thunder pounds when I stomp the ground (Woo!)
Like a million elephants with silverback orangutans
You can't stop a train
Who want some?
Don't come unprepared
I'll be there, but when I leave there
Better be a household name
Weather man tellin' us it ain't gon' rain
So now we sittin' in a drop-top, soakin wet
In a silk suit, tryin' not to sweat
Hits somersaults without the net
But this'll be the year that we won't forget

Med mintsmaken i halsen och tandkrämen rinnande nedför hakan skulle jag just beordra någon att sänka volymen när jag såg två små männsikor och en stor dansa i kapp på sovrumsgolvet. Lilla A snurrade runt, runt med sin 20-månaders kropp, V vevade med armarna i takt till beaten och jag förstod att ytterligare två hiphopare fötts. Det var oundvikligt. Nu blir det MC:ing 24/7 där hemma.

Förlåt Carola! Jag ska göra vad jag kan, jag lovar.

No comments: