Friday 23 October 2009

Arbetslös, hemlös och hutlös

Jag behöver ENERGI av två anledningar:

1. Jag måste söka nytt jobb då mitt kontrakt snart går ut och jag endast får jobba kvar på hemmaorganisationen om jag jobbar från Sverige.

2. Vi har snart ingenstans att bo och jag måste hitta ett hus/lgh helst igår. Men hur ska jag kunna göra det när vi snart går ned på en lön om jag inte får ett nytt jobb? Varför sammanfaller alltid praktiskt krävande skeenden? Vi blir bagladies och bagmen i Ixelles. Hela familjen. Vad ska jag göra?

Energi.

Den här kvinnan ger mig energi: Carolina Gynning. Hon är galen. Jag behöver galningar i mitt liv, annars skulle jag inte fungera. En gång i höstas satt jag på Lydmar med min syster M, i Diane Von Furstenbergs pennkjol och Sonia Rykiels kofta, båda plaggen köpte jag på inspiration av CGs "dagens outfit". Så kom hon insvepandes, Carolina, och jag trodde hon skulle bli rädd för mig, klädd som en stalker, haha. Men hon svepte förstås bara förbi.

2 comments:

Susanne Snäll said...

Behöver inte Mary och Jonathan en au-pair?

MilouK said...

De behöver alltid en au-pair. Och en au-pair till au-pairen.