Wednesday 21 October 2009

Traditioner

HOBBS i Hampstead. NW3 i mitt hjärta.

När jag ändå är inne på London på hösten drömmer jag mig tillbaka till min bröllopshelg där, i slutet på september. Jag och kompisarna avnjöt en underbar afternoon tea på Dorchester Hotel. Det var dagen före bröllopet och vi som var känsliga kunde inte dricka svart té eftersom vi behövde sova gott den natten, men det var ändå magnifikt, utsökt och ädelt:

The Dorchester Champagne Afternoon Tea begins with savoury finger sandwiches. Crusts are removed from fresh baked white and brown breads, and the delicate slices are filled with smoked salmon, egg, chicken, cream cheese and cucumber. Warm scones arrive next, made from a recipe unchanged at The Dorchester for over half a century. They are served with glistening strawberry jam and Devonshire clotted cream. The final course is the pièce de resistance, the platter of cakes and tartlets.


... and plenty plenty of champagne. Ett underbart minne för livet. Men inte sista gången på Dorchester. Istället början på en tradition för livet.

1 comment:

Susanne Snäll said...

Får man adressen på köpet?