Thursday 25 March 2010

As Asians make you horny

Då har jag äntligen fått ändan ur vagnen att boka in hela familjen på vaccination inför vår Ghanaresa (gula febern och hepatit A). Tänk att det skulle ta så lång tid att ringa ett enda litet samtal. Nu oroar jag mig för hur jag ska få två spruträdda barn att gå med på detta. 5-åringen kan jag nog tala till rätta, men stackars lilla A kommer att bli alldeles förtvivlad. Men jag är härdad. Jag bevittnade minsann min sons omskärelse sex veckor efter förlossningen. Jag har redan blodad tand.

Igår kom nytt kärt besök från Sverige. Medtaget: Femina, Elle, Oboy och Soja. Helt fantastiskt! Tänk att jag och P inte umgåtts ordentligt sedan gymnasiet, ändå sitter hon där i vårt kök, nyvaken med sin bebis i knät, som om hon inte gjort något annat. Det är äkta vänskap.

1 comment:

Susanne Snäll said...

Åh, jag älskar O´boy! Det är så jag-kom-just-hem-från-skolan.