Saturday 6 March 2010

En fredag i all enkelhet

Det är fredag kväll, vi är vardagströtta och jag lägger barnen. V säger: "sjung en vuxen sång" och jag sjunger Lisa Nilssons "Vem" för hundrade gången. Engelsmannen somnar framför youtube och jag är nysminkad och doftar Allure i höga klackar och säger till honom att vi måste gå snart, det börjar klockan 21. Nannyn ställer sig och stryker i gästrummet, det immar om fönstrena och vi kör två kvarter till vinbaren på Place Brugmann och min vackra, älskade nyfunna vän som är från Waxholm och gift med den snyggaste syditalienaren och fyller 35 år välkomnar oss med pussar och kramar. Hon är en kärlek. Vi står omgivna av fantastiskt vin, vi dricker champagne och äter designertårta. Alla är där och nu, vi dansar till Kylie's nanana nananana nanana nananana, och livet är bara helt enkelt fantastiskt underbart och jag frågar mig själv om det här är mitt liv och jag svarar ja, det här är mitt liv.

2 comments:

Susanne Snäll said...

Underbart liv! Var det lika underbart på lördag morgon?

MilouK said...

Det brukar ta en vecka att komma igen. Lördag morgon är alltid bara förnamnet.