Friday 18 November 2011

Vardag som vanligt

"Barnen, tvätta händerna nu när ni kletat i skolan en hel dag."
" Jaaaaaaa, vi skaaaaa!!!" ( vi ska bara spela Wii, spela DS, spela PS, kolla på TV, ta en pall och balansera på en stol och se om det finns något onyttigt i godislådan, rita en teckning, bajsa, bråka, hoppa i soffan och göra hinderbana först)

Så det hostas och snoras på lilla E som nu fått sin andra i raden av höstförkylningar. Det värker i mitt mammahjärta när hon nyser så det stänker, grymtar och gnäller och helst bara vill amma. Jag trycker upp ännu en bebisnässpray-spray i de små näsborrarna och lilla E tittar på mig som vore jag ett monster!! Jag ignorerar min öron-näsa-hals-defekt som blir värre för varje timme, ignorerar V:s hostattacker och A:s alla andra förkylningstecken. En dag till, barnen. Sedan är det helg. Och då ska vi.... Ja vaddå?! Kurera oss till nästa vecka, antagligen. För då kommer vi att vara en bakteriefri, frisk och kry familj med vita leenden, rosor på kinder och solsken i blick. Eller... Kanske inte! Men vi gör så gott vi kan.

1 comment:

Anonymous said...

Ja du... vardagen med småbarn är inte alltid vacker och glamorös...

Krya på er!

/Från en med jullunch i magen!