Thursday 10 November 2011

Nytt rekord

Sex timmar i sträck. Lilla E sov mellan 23.30-06.00. Jag vaknade förstås efter fyra timmar och undrade om allt stod rätt till, men ändå! Vilket uppsving! Ironiskt däremot, att så många bekanta kommenterar hur trött jag ser ut. "How are you? You look so tired!" Nämen, så kan man väl inte bemöta en entusiastisk trebarnsmamma med raggardusch som i smyg går barfota i UGG:sen och har pyjamas på sig under ponchon när hon lämnar barnen på skolan? Jag som ser så pigg och fräsch ut i novembermörkret. Pah!

4 comments:

Anonymous said...

Grattis! Kanske du får sova så länge i natt med. Och nattkläder under ytterkläder körde jag med i många år när jag lämnade barn i skolan. Ibland var allt ut-å-in oxå och jag bävade för att något skulle hända och jag skulle hamna hos doktorn klädd så ;-)

MilouK said...

Hahaha, skönt att höra att jag inte är ensam. Härom dagen tackade jag nej när en mamma ville bjuda på kaffe för att jag inte ville ta av mig skorna och visa mina bara fötter!

Therese said...

Men man SKA ju gå barfota i UGGs!

Susanne Snäll said...

Wow! 6 timmar! Det finns mao hopp. Folk är fräcka. De borde fråga om du varit på hälsohem i Schweiz istället.