Tuesday 29 November 2011

Too proud to beg?

Not anymore! Jag ber om er hjälp!!!!!!!

I ungefär (exakt) två veckor, vaknar lilla E varannan timme och vill äta. Pga hennes enorma aptit har jag hur mycket mjölk som helst, jag tror verkligen inte att hon behöver ersättning. Vad ska jag ta mig till? Varje gång hon ammar ser jag till att hon äter så mycket som möjligt, när jag lägger ned henne igen sover hon tungt och jag tror alltid att hon kommer att klara minst tre timmar, men två timmar senare är hon vaken och vill äta igen. När morgonen kommer klarar hon sig utan mjölk upp till fyra till fem timmar.

Hon närmar sig tre månader... Ska de inte sova bättre då?

Zzzzz zzzzz.

7 comments:

Susanne Snäll said...

Vilket matvrak! Tyvärr har jag inga tips. Är ju superny på detta. Men ersättning funkar för lilleman. Sista kvällsmålet får han bröst + ersättning trots att BVC inte rekommenderar det.

IsabelleG said...

Hej!
Jag har halkat in på din fina blogg via Sara på Korsika :-). Gillar skarpt det du skriver och delar med dig. Vilken fin familj du har!

Vet inte om jag kan råda dig ang gluppsk lite dam på nätterna ... jag fock alltid höra att "hon är nog i en ökningsperiod bara". Försökte lura med napp. Varannan gång kanske hon bara vaknar för att känna närhet?
Inte direkt någon hjälp för jag vet hur jobbigt det är när man inte får sova!!

IsabelleG (mamma till 4 kids)

MilouK said...

Susanne: TACK for att du delar med dig!! Jag kanske maste prova ersattning anda, men jag tycker att hon ater sig riktigt matt!

IsabelleG: fyra kids, du ar min hjaltinna!! Hur gamla ar barnen? Tack for din fina kommentar! Jag har ocksa hort det dar med okningsperiod och att aptiten sedan kan avta lite. Maste ha talamod, maste ha talamod ;-)

Amelia A Beautiful Living said...

När min dotter var i samma ålder bytte jag ut 23 målet mot en flaska ersättning vilket gjorde att hon helt plötsligt sov till 6 på morgonen i ett svep. Hur skönt som helst... Fick det tipset av en annan mamma som fått det av en annan mamma ;)

MilouK said...

Amelia, tack!! Jag laste ditt inlagg om nar ni slutade med nattamningen. Jag tror ocksa ersattning ar svaret, men kor pa nagra veckor till med helamningen. Hello envis :- ) men ni vet hur det ar nar amningen anda fungerar bra!

Petra said...

Hello!

Näää jag tyckte Tyra ammade som värst när hon blev större, typ varje timme men jag sov ju då. Visserligen vaknade man alltid med världens största mjölkfläck på lakanet men det är bättre än att sitta upp och amma. Sen sover man en aning snett och konstigt men som sagt, hellre det. Har aldrig använt ersättning, har nog inte ens tänkt att jag skulle det, märkligt så här i efterhand kan jag tycka. Mina barn åt heller aldrig välling, det var urk. men som jag brukar säga - tur att bebisar är söta, måste vara en inbyggd försvarsmekanism mot trötta mammor...

Håller tummarna att hon snart sover lite mer! Jag har inte så stort sömnbehov så jag har liksom aldrig känt mig så där hysteriskt utmattad. KRAM

MilouK said...

Ja men Petra! Jag har aldrig kunnat amma liggandes och sovandes. Jag ar sa radd att kvava barnen, sa jag sitter upp och vaknar forstas, far svart att somna om aven nar E somnat om. Jag avundas dig som inte behover sova sa mycket, livet maste vara sa mycket lattare :-)