Thursday 28 October 2010

Dukan diet update


Den här dieten börjar verkligen sätta sig nu. När jag var i Stockholm för två veckor sedan gick jag upp ca 1 kg. Jag var ändå ganska försiktig och noga under mina fem dagar där men jag tillät mig äta smågodis varje dag (jag är så svag för Karamellkungen!) och minst ett "stort" mål mat om dagen eftersom jag var uppbokad på en massa luncher och middagar. Kan i alla hast rekommendera Orangeriet och GQ.

När jag kom hem fokuserade jag direkt, åt helt enligt fas två (endast protein och grönsaker) men med två celebration meals (obegränsat med alkohol) då vi hade en stor middag här hemma i torsdags och var bortbjudna i söndags, och en protein Friday som var riktigt plågsam att ta sig igenom, men jag gjorde det, med god hjälp av fettfri yoghurt och tunna skivor skinka som snacks! Den här veckan har jag bara ätit grönsaker och protein igen och jag har gått ned 0,8 kg. Så från Stockholmsresan står jag mig stabil. Otroligt!

Dukans diet har fått mig att bli medveten om vad jag äter och har hjälpt mig att "hålla mig på mattan", som jag uttryckt det tidigare. Jag äter bra och gott, och är inte rädd för att njuta ordentligt emellanåt. Jag har praktiserat dieten sedan 1 september och vanorna börjar verkligen stabiliseras. Men det finns definivt ett mönster av att "mycket vill ha mer", efter ett celebration meal med vin vill jag äta och dricka samma sak nästa dag, men om jag lyckas disciplinera mig så är suget borta på en dag.

Det fungerar verkligen! Mitt BMI ligger still kring 20.00. Vive la France!

No comments: