Thursday 7 October 2010

De man älskar agar man


Jag ägnar BBC News ungefär en timme varje morgon nu när jag kan. Då hinner man med både nationella UK och lokala Londonnyheter, kollektivtrafikens flyt och väderprognosen. All the essentials när man bor i Bryssel med andra ord. BBC News är bra då man besparas både matlagning och hunddressyrtips.

I morse var Mel B från Spicegirls där i sina nya törnrosalockar och sin gamla attityd. Tydligen har hon en dokusåpa om sig själv och sin familj som sänds i USA och nu ska börja sändas i UK, It's a Scary World. Min första tanke var att terroristerna som är på väg till Europa från gränslandet mellan Afghanistan och Pakistan inte slagit till än, så man tar in Mel B i nyhetstorkan. Jag såg framför mig en Googlekarta i 3D som kartlade de orakade männens framfart med sina automatvapen på ryggen, i realtid, inklusive Google Chrome och seamless zoom. Man kan beställa SMS-tjänsten: "They have just entered Turkey". Sedan skrattade Mel B så jag tappade fokus från min enastående affärsidé. Måste ringa Google innan de tar patent.

Min andra tanke var hur desperat efter pengar Mel B måste vara. Men har man ingen annan enastående affärsidé att putsa på, så varför inte. Sedan sa hon att hon älskade sitt liv och varför inte visa hela världen det? Min tredje tanke var att hon måste gå på antidepressiv medicin. En bra en. Min fjärde tanke var att det kanske är jag som är lite bitter som bara sitter här och dricker té i soffan när jag egentligen ska driva seriös förhandling i Googles kuddrum med Larry Page i Silicon Valley, i min pennkjol som nu bara samlar damm i garderoben.

Min femte tanke var att jag inte ska örfila upp Sofi Farhman igen bara för att jag är lite bitter. Jag lovar.

1 comment:

Susanne Snäll said...

Jo, kom igen! Jag lovar att du blir mindre bitter!