Wednesday 13 July 2011

Några till orosmoln på sommarhimlen

Vi är i Sverige. Jag får flyga fram till vecka 34 med Brussels Airlines så det blir en tvåveckors vistelse hos mamma i skärgården. Med SAS får man flyga som gravid t.o.m. vecka 38 om flygresan är mindre än 4 timmar. Men det är modigt! Jag kan inte låta bli att tänka tanken vad jag gör om vattnet går här ute, eller om värkarbetet sätter igång någon natt. Blir det Sjöräddningen då? Ska försöka knipa igen. Engelsmannen har en San Fransiscoresa inbokad tre veckor före förlossningsdatum och ingen, verkligen ingen av mina vänner (som jag kan tänka mig att ha med på förlossningen) är i Bryssel den veckan. Tänk om jag får föda ensam. Vad läskigt! Tänk på alla presenter engelsmannen måste köpa för att väga upp sin frånvaro. Inte lika läskigt. Nej, jag skojar bara. Men ni förstår mina små orosmoln.

No comments: