Tuesday 12 July 2011

Inte nu igen!

Klockan visar 03:22. Ännu en sömnlös natt. Precis vad jag behöver. Desto mer sommarläsning för er. Vi klarade oss bra idag, jag och barnen. Jag blev inte trött förrän vid 22-tiden. Engelsmannen satt i conference call och jag tänkte "äh" och gick och la mig. Vid 01-tiden fick jag inte särskilt oväntat besök av A som ville ha sällskap. Jag gav henne min säng och lullade själv ut i gästrummet, försökte hålla kvar sömnen men den försvann spårlöst ungefär vid tröskeln. Inget avskyr jag så mycket som dessa knäpptysta timmar när alla som inte lider av insomnia har det så bra. Vi andra får hålla till godo med musli och en bra bok. Det är som vin, bra för stunden men inte särskilt lyckat dagen efter.

1 comment:

Susanne Snäll said...

I natt var du inte ensam. En klen tröst, jag vet.