Saturday 25 December 2010

Svag for Zlatan


t.o.m. pa juldagen (det har hittade jag pa msn):

2005 och kvalmatch till VM väntar. En reporter försöker med en smått obekväm fråga: "Vad säger du om jag säger Anders Svensson och Kim Källström?"
– Jag säger Zlatan.

"På registreringsskylten ska det stå: toys, leksak…på engelska"
I ett TV-reportage i början av 2002-talet vädrar Zlatan sina drömmar.
– Jag har bestämt mig för en grej: att jag ska ha en Diablo, en bil, Diablo... det är en Lamborghini. Och så ska det stå på registreringsskylten: toys, leksak... på engelska.

Året är 2001 och Zlatan håller presskonferens i samband med en landskamp. En journalist undrar vad för sår anfallaren har fått på sin kind.
– Du… jag vet inte. Du får fråga din fru om det, sa skåningen och den samlade pressen brast ut i skratt.

Journalisten Robert Laul har låtit skägget växa sig. Gräsligt tycker Zlatan, som får syn på Laul efter att han gjort det avgörande magmålet mot Ungern i VM-kvalet.
– Åh, fy fan vad ful du är, Laul! säger han.

2 comments:

London Mummy said...

Hoppas du och engelsmannen har haft en harlig jul helg! God fortsattning!

MilouK said...

TACK Catharina!! God fortsattning till er ocksa.