Friday 3 December 2010

Karriärsplaner


Det är tänkt att engelsmannen ska landa i London från Singapore, men hur ska det gå till när flygplatserna är stängda på grund av extrema väderförhållanden? Det bästa vore förstås om han bara blir lite försenad på Heathrow, sisådär tre-fyra timmar. Det finns nämligen bara en sak att fördriva tiden med där, och det är inte att sitta i loungen och jobba. Till och med Harrod's finns på Heathrow. Gotta love it.

Vidare slutar jag aldrig förvånas av engelsmännens totala handlingsförlamning av det tunna snölagret (detta chockas man över framför BBC News). Avlagd är den strikta BBC-kostymen, reporten står numera i stora goretexhandskar och ful mössa och ber kameramannen filma gatan som just plogats, men som nu, amazingly enough, täcks yet again av even more... snow. Where will it all end? Prime time sändningstid. Vad hände med det irländska budgetunderskottet?

När ska engelsmännen börja ta lite individuellt ansvar? Sätta på sig ett underställ, byta till vinterdäck, skotta fram till allmän väg, isolera huset och njuta lite av vintern. Något lärde de sig väl av att gå i shorts till skolan året runt?

(En av dem kan åtminstone handla lite välförtjänta julklappar på Heathrow Airport i väntan på att det ska sluta snöa.)

Jag ska öppna Winter Consulting Ltd med panoramautsikt i City, en manlig sekreterare som extraknäcker som modell och mängder av G&Ts före lunch. Ett vinnande koncept!

6 comments:

Susanne Snäll said...

Här är mitt CV. När kan jag börja?

MilouK said...

Du kvalificerar inte som manlig extraknäckande modell, men jag vet att du är en mästare på GTs. Klädkod: dräkt. Kan du börja på måndag?

Susanne Snäll said...

Dessutom har jag bred erfarenhet av vinter och snöröjning. Fick det som man brukar säga med modersmjölken. Dräkten är nytvättad och GT-glasen putsade. Vi ses på måndag då!

Anonymous said...

Hej, brukar läsa din blogg. Kör en egen variant av Dukan och LCHF. Funkar super, för mig iaf.
Har en fråga ang Galetterna. Kan man frysa dom? Har gjort en stor batch och finns ingen möjlighet att äta dom på bara några dagar.
Tacksam för ett svar :)

MilouK said...

Hej anonym! Kul att du gor en egen variant och att det fungerar!! Jag tror pa att mixa och matcha sa det passar ens egna behov. Tack for din fraga. Jag skriver fran London, men visst forstar du anda? Det gar jattebra att frysa galetterna. Jag foredrar ocksa att steka en hel smet nar man anda haller pa.

Susanne Snäll said...

Åh, är du i London? Hämtar vinterskorna och hälsar på Harvey Nics antar jag.