Saturday 18 December 2010

Lättjelördag


Lördagmorgon och brunchförberedelser. Vi ska ha världens coolaste fransk/italienska familj över och vi ska åka och länsa hela Pain Quotidien nu. Jag har varit en duktig Dukananhängare hela veckan så i helgen ska jag tillåta mig lite extra. Mmm.

Efter jul är det meningen att jag ska börja stabiliseringsfasen, dvs äta "som vanligt" med en proteindag i veckan men det känns som jag gör det redan nu trots att jag går enligt Dukanschemat. Hur går det för er andra: Vanliga Dagar, Amerikana-Anna, Suzy, Ditten, Helene, Magnus och anonyma!?

8 comments:

Susanne Snäll said...

Men åh, nu blev jag grymt kaffelattesugen.

Amonazon said...

Här kommer en julhälsning från en svensk Dukanare som inte givit upp. Har gått ner 10 kilo och är inne på dag 45 totalt sett. Cruisar fortfarade.
Ska göra ett uppehåll över jul och nyår, men ta nya tag i januari.
God Jul önskar Mona
http://amoba.kokaihop.se/

MilouK said...

Mona!! Kul att höra av dig. Bra idé att ta ett break över jul och sedan fortsätta, nu vet man ju precis hur man gör. Jag har övertalat hela släkten att köra Dukan så jag tror jag håller mig till celebration meals och proteindagar. Vi får se! GOD JUL!!

Anna @ Amerikana said...

Hej och God Jul!

Jag har gått ned 9 lbs och tagit en liten "break" över julhelgen, men kommer fortsätta tills jag har nått min målvikt om ca yttligare 8 lbs. Jag älskar Dukan och eftersom jag är veteallergiker, fungerar den perfekt för mig!!!

Anonymous said...

Hej Anonyma här, antar att du menade mig :)
Köpte mig en julklapp, Dukan-böckerna. Håller på att läsa dom. Har gjort ett uppehåll från både LCHF och Dukan under jul och nyår. Fantastiskt nog måste jag säga att min kropp längtar tillbaka till "dieterna". Underbart att man har funnit ett sätt att leva som man inte tycker är jobbigt att efterfölja. Har faktiskt nu i mellandagarna ätit LCHF för jag var trött på kolhydraterna som får mig att må dåligt, kliar liksom innanför huden och gör mig aggresiv. Så det kommer att bli "lätt" att gå tillbaka. Tänkte prova Dukan from söndag efter nyår, Attackfasen i ca 10 dagar.
Nu måste jag börja träna för det är rätt slappt i hullet. Har varit överviktig i större delen av mitt liv (är 42 år)och det har satt sina spår. Nytt år och nya tag :)
Gott slut & Gott Nytt År
önskar Ella

MilouK said...

Anna och Ella!! Tack for era kommentarer, det ar sa inspirerande. Jag har ocksa tagit ett litet break over julen men maste saga att jag nog aldrig varit sa nyttig som nu, sa Dukan har satt sina spar. Just nu ar jag ute pa Londonreorna och det ar sa kul att prova klader, antligen! Vi hors!!! GOTT NYTT AR!!

Suzy said...

Hej!
Har oxå tagit en break över
Jul & Nyår,har inte som du varit nyttig....nej snarare tvärtom, men ställer mig nu frågan-är det gott allt det jag stoppar i mig?? Svaret är Nej så det känns bara superbra att återuppta kontakten med
Mr Dukan!

Gott Nytt År!

MilouK said...

Hej Suzy!
Jag haller helt med dig, det ar liksom inte lika njutbart langre... allt det dar som ar daligt for oss. Vi hors snart igen!!