Thursday 9 February 2012

Keson i kylen leder väg

Engelsmannen har åkt på jobb igen. Han blir borta så länge så svärmor flygits in för att hjälpa till. Men han kommer hem innan keson i kylskåpet går ut, enligt bäst föredatum. I det finner jag tröst.

När svärmor är här får jag passa på. Idag passade jag på att gå på en pretty wet vinlunch. Jag fick så dåligt samvete att jag blev tvungen att köpa tulpaner på vägen hem. För att kompensera lite. Kompensera präktigheten. Eller bristen på. Imorgon är det ny lunch inbokad. Blir det liljor eller rosor, kan man undra.

3 comments:

Anonymous said...

Oh du skriver så bra!

Susanne Snäll said...

Både och, kanske? Skönt att höra att du får komma ut lite!

Susanne Snäll said...

Frågan är: kommer du vara en god svärdotter och använda Kitchen Aiden?