Friday 17 February 2012

Handen som gungar vaggan

Vad tror ni om det här? Har jag glömt något? Jag vill ju inte fråga rent ut om de kan jobba jämt. Eller säga att de inte får vara för snygga. Hahaha!

Target: Svenska Kyrkan

Vi är en brittisk-svensk familj i Uccle som söker en ansvarsfull och initiativrik barnvakt som kan ta hand om vår 6-månaders bebis på tisdagar och torsdagar mellan 09.00-15.00. Vi behöver också hjälp med barnpassning till vår 4-åring och 6-åring, efter skolan, på helger eller kvällar, vid behov och enligt överenskommelse.

Vi söker dig som är över 18 år, barnkär, mogen, ansvarstagande, initiativrik och sportig.

Tidigare erfarenhet av barnpassning och bebisar (med referenser) är ett krav.

5 comments:

Tolken said...

Har du sett den här sajten: http://helpmatching.com/
Jag har inte testat, men var hemma hos en kompis som hade svenska klubbens tidning hemma och det är tydligen några svenskar som dragit igång den, men den vänder sig till typ "alla". Kanske nåt att testa.

Ville också kommentera på förra inlägget, att det inte lät så roligt - saker och ting får onekligen nya perspektiv ibland.

Ha så skönt på sportlovet om ni får något.

Susanne Snäll said...

Jag skulle lägga till "som kan laga mat men inte kokar kaniner" bara för att vara på den säkra sidan.

MilouK said...

Tolken, tack för tipset! Jag kände inte till sidan men ska undersöka nu. Det är konstigt, men att det är svenskar som står bakom känns tryggt på något sätt.
Susanne, haha. Hur kunde jag glömma! Ska genast göra ett tillägg.

Therese said...

Vi letar också! Jag håller på att bli galen... Har gett upp vad det gäller creche, de få som har platser kvar är ju sååå sunkiga eller skitdyra, det är väl därför de har platser kvar...
Ni har inte lust att köra nanny-sharing om ni hittar någon? ;)

MilouK said...

Therese, jag mailar dig!