Monday 23 January 2012

Mardrömsnätter

Så var det dags igen, för lite mardrömsnätter i vaket tillstånd och igen, behöver jag er hjälp. Lilla E har skorv. Inget konstigt med det, de hade mina andra barn också, men den här gången verkar den orsaka extrem klåda. Så fort E vaknar till på natten, om hon tappar nappen, blir störd av något ljud, hostar till, så börjar hon klia sig i huvudet och varje gång (ca en gång i timmen) gör hon det så frenetiskt att hon vaknar. Hon blir självklart väldigt ledsen och orolig och jag måste ta tag i hennes handskbeprydda händer tills hon lugnar ned sig och förhoppningsvis somnar om. Jag behandlar med Kelual varje kväll, som hennes läkare rekommenderar, men det verkar inte hjälpa. Någon som har något tips?

3 comments:

Susanne Snäll said...

Åh, nej stackars liten! Tyvärr har jag inga tips. Hoppas någon av de andra mer rutinerade föräldrarna (som läser bloggen) kan hjälpa till.

Susanne Snäll said...

Har du testat dessa krämer: http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/Sidor/hudbesvar_skorv.aspx
BVC-sköterskan rekommemderar Borago-krämen. Hör av dig om du vill att jag skickar den.

MilouK said...

Tack snälla, gulliga du. Ska kolla upp! Det har blivit lite bättre faktiskt. Inte för att hon sover bättre :-)