Thursday 19 January 2012

Award till mig!!! Och ny Dukanblogg

http://flowtosuccess.blogspot.com/

Jag fick ett tips från Kim om hennes Dukan- (och mycket annat) blogg. Väldigt inspirerande och ärlig med bikinibilder och hela baletten. Till och med jag, som äter och ammar konstant, ser ett litet blinkande ljus i tunneln. Tack!

Annars är jag så ledsen att jag inte uppdaterar just nu. Jag blev så oerhört smickrad igår när jag såg att jag fått en award av underbara Anna Amerikana. Tusen, tusen tack Du.

Men det är svårt just nu. Efter nio svåra månader, en förlossning, och snart fem månader som trebarnsmamma, är det inget annat än ett spöke som möter mig i spegeln. Ett urmjölkat spöke som inte sovit mer än tre timmar i sträck på väldigt, väldigt länge. Jag älskar mina barn och skulle inte göra om någonting, det vet ni. Men för en tänkande människa är detta ett fängelse. Att inte orka vara något annat än en mamma. Och knappt det. Min egen mamma säger åt mig att det är en fas, och jag vet ju det. I alla fall vet min vänstra hjärnhalva det. Men jag tycker nog att hela den här föda barn-grejen är väldigt, väldigt komplicerad. Återkommer.

3 comments:

Susanne Snäll said...

Skönt att se att du lever. Håll ihop snart blir det bättre!

Anna @ Amerikana said...

Fina Du, Lycka Till och Trevlig Helg! Jag vet precis hur Du känner Dig!

KRAM från en annan tänkande mamma;)

Kim Kristoffersson said...

Tack för uppskattningen, jag vet inte om du läst min uppföljning men jag har fått stora problem m uteblivna toalett besök pga inget fett o kolhydrater, så se upp m detta m Dukan, om jag inte blir bättre sa de på sjukvårdsupplysningen att jag måste till vårdcentral imorgon för ingenting får igång magen :(