Friday 4 February 2011

Titta mamma, lektanten är moody chic


Jag gör mig redo för seriöst festande i helgen. Lilla A fyller tre och vi har bjudit in alla små femton maternellevännerna. Tidigt lärde vi oss att hemmakalas inte var något för oss (såvida inte lektanten ska vara moody chic) så vi förlägger hela speltaket till Kid's Factory, en stor inomhuslekpark i Waterloo. Barnen får tårta och godis och alla möjligheter i världen att springa av sig sin sugar high. Vi tar med en magnum champagne i isbalja till föräldrarna, trots att klockan bara är 11.00. Man fyller ju bara tre en gång!

Om ni tycker att bilden inte har så mycket med texten att göra så är ni inne på rätt spår. Men man kan väl få drömma. Happy Friday everyone.

7 comments:

Kin@ said...

Grattis till stora damen och ha en trevlig fest!
Mvh Kin@

MilouK said...

TACK!!! Helt ofattbart att det var tre år sedan hon kom.

Kin@ said...

Mmm och snart fyller de 21 och 18 och 11:O)
herrejisses...

MilouK said...

Tell me... blir det bättre med åren? När tar småbarnsåren slut? Varför är det så tröttsamt? Kram och tack för dina kommentarer!

Kin@ said...

eehhh...
Ska jag vara diplomatisk, eller...
Man kan väl säga såhär; att alla åldrar har sin charm:O)
jag tror nog att jag tycker att tonåringen är lite värre än de andra åldrarna, för de kan vara så otroligt ego...
Fast å andra sidan, så går det ju att prata med dem och motivera varför och så...
jag känner att nu när m insting fyllt 11, så har vi verkligen stora barn; de klarar sig själva en stund, går hem efter skolan själv och kan hjälpa till på ett underbart sätt; vi brukar ha välrdens djupaste samtal, när vi lagar mat och så:)
kramiz tebax
PS, nu har jag gått ner över 6 kilo med Dukan:O)

Susanne Snäll said...

Överlevde du och de andra föräldrarna?

MilouK said...

Kin@ hehe, behöver inte vara diplomatisk med mig. Ser fram emot tonåren ;-)
Susanne, ja vi överlevde. Allihop. Tack! Men det har varit en lång dag.