Tuesday 22 February 2011

Inför våren


Jag är i behov av en uppdaterad, uppgraderad, glamourös och rolig look till våren. Jag har en plan, och har redan tagit några steg på vägen:

Steg 1. Hår. Envisa jag vill inte släppa min Eden MonteCarlo på By Barda i Stockholm, men jag kunde inte vänta längre. Jag vet inte när jag får tid över i Sverige nästa gång, så jag tog tjuren vid hornen och bokade tid på nya, lilla Toni&Guy i Fort Jaco. Mycket lyckat val. Nu är jag naturligt blond igen och alla heavy metaltoppar är bortklippta.

Steg 2: Solglasögon. Ni kan knepet. Om man bara investerar i ett par riktigt kaxiga solglasögon ser man ut som a million bucks vad man än har på sig. Jag bad min italienska väninnan, som genom idoga empiriska studier blivit expert i ämnet, att följa med till den bästa optikern i stan och agera smakråd. Utan att jag visste besökte hon dem dagen före, fixade rabatt och såg till att nya kollektionerna verkligen kommit in. Resultatet blev ett par Tom Ford som får vilken utarbetad utlandsvensk som helst att se ut som en filmstjärna. Nu fattas bara en semester. Det var ju synd att solglasögonen ruinerade mig.

Detta är min resterande plan:

Steg 3: Gå till MAC och ta reda på vad som gäller i vår. De har riktigt bra makeupartister på Place Stephanie och de brukar alltid sminka på begäran.

Steg 4: Köpa ny, skimrande foundation. Läser testsidor men har fortfarande inte bestämt mig. Dior Nude, kanske?

Steg 5: Ny handväska. Det är en Louis Vuitton, redan utsedd. Ska bara slå till.

Bilder kommer när looken är komplett. Jag förstår att ni väntar med spänning.

5 comments:

Kin@ said...

Va?!?
Var det inte du på bilden?
Det trodde jag:O)

Nä, skämt åsido, klart vi väntar med spänning!
Mvh Kin@

Fiffi said...

Halloj!
Hittade hit då jag googlade på dukandieten och vilka bra tips du ger!! :O)
En fråga, vet du hur det är med proteinshakes under attackfasen? Ja, sen med för den delen.. Jag använder mig utav Fairing´s proteinshakes.
En annan fråga, jag äter tex inte ägg gulan (så vidare ägget inte är stekt) är det ok att bara äta äggvitan när jag kokar ägg? Är stekt ägg ok i attackfasen?
Supertacksam för svar, gärna i min blogg! :O)
Andra viktiga tips och råd är givetvis oxå välkommet! ;O)

MilouK said...

Hej Fiffi!
Tack för dina frågor, ja svarar både här och på din blogg.

Dukan är ingen anhängare av proteinshakes, tyvärr. Han påstår att de bara ger kortsiktiga resultat och att det är mycket lättare att uppnå jojoeffekt (att man går upp och ned, upp och ned) med proteinshakes. Men det är helt OK att bara äta vitan och stekt ägg. Lycka till!!

Anna @ Amerikana said...

can totally "see" your look! Kan inte vänta att se hela bilden av ditt nya du! Väska, brillor o allt! kram!

MilouK said...

Åh Anna!! Hoppas att du läser detta. Du som är personal shopper och allt: har du tips på en bra foundation? Nu använder jag Helena Rubenstein och Dior Nude, jag gillar båda men vill ha lite mer shimmer till våren. Några förslag?