Thursday 18 August 2011

Inte riktigt i linje...

Fact. Sam Tyler is a cockheaded gitshit, a twatwanker, a coward and a gay. On top of it all, he is so rank, like, a total minger.

Jag ville ju läsa Dawn French A Tiny Bit Marvellous för att den bl a var "a brilliant observed, very funny novel of family life". Tills jag insåg att familjen består av två hopplösa tonåringar, och att jag i framtiden kommer att behöva bemästra tre tonåringar samtidigt, och att jag nu har svårt att hantera en treårings irrationella uppförande, och att jag förstår efter bara några sidor in i boken att barns irrationella beteende kanske avtar, men kommer igen med full sving om några år... Så jag lägger ned läsningen för tillfället för att jag tycker att jag har nog som det är. Istället sträckläser jag En Dag av David Nicholls och tycker att brustna hjärtan, knark och livsval är lite mer lättsmält. Att rekommendera, innan filmen kommer ut med allas vår Anne Hathaway.

No comments: