Thursday 13 May 2010

Intressanta incidenter II

A sitter i köket och dricker juice. Hon svettas på nästippen. Det har hon gjort sedan vi kom hit. Plötsligt faller hon handlöst i golvet med glaset i handen som krossas under henne. Hon blöder lite på handleden efter glassplittret och jag förtränger genast tanken på hur illa det kunde ha gått. Hushållerskan kommer snabbt in och sopar sammanbitet, lägger det trasiga glaset direkt i soppåsen. Någon timme senare söker hon upp mig på terassen. "Jag har så ont i mitt ben", säger hon. Hon visar mig ett stort sår, fyra cm långt och säkert en cm djupt. Hon har skurit sig på glaset som A krossade. Vi går ut i köket för att leta efter plåster. Hushållerskan går till kylskåpet, tar ut mjölkpaketet och häller mjölk direkt i såret. Jag ropar på svärmor.

No comments: