Saturday 8 May 2010

Första intryck

Idag har vi varit på engelsmannens kusins bröllop. Jag har sett så många fashion statements idag att jag knappt kan räkna dem, men jag är den första som besöker skräddaren imorgon. Det var 600 gäster på bröllopsfesten. Tydligen betyder 200 inbjudna gäster inte 200 inbjudna gäster. Det betyder att man tar med sig de som faller en in, de som också vill fira ett nygift par. I vårt fall var det bara vår värdinna som fått en inbjudan, och arrangörerna fick oss (6 pers) på köpet. Men vi är ju ändå släkt!

Jag gillar redan det här landet. Jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, men det gör inte så mycket. Min inställning är att idag kommer jag att vara klibbig, också är jag det, och så gör det inte så mycket. Bara man duschar ofta.

Engelsmannens släkt är fantastiskt trevliga, det är svårt att beskriva i ord. Genuint glada att träffa oss. Så genuint att det känns i hjärtat. Om vi kunde ha en bråkdel av detta i Europa. En bråkdel av alla leenden och avstressad attityd... jag har bara varit har en dag. Men det är ett bra första intryck jag fått.

3 comments:

Marie said...

Ja, varför är vi så stela och ytliga? Jag önskar också att vi nordeuropéer hade ett öppnare hjärta och en mildare attityd.
Det låter som om du har en underbar stund nere i Ghana!

Lisette said...

Det låter precis som det Ghana jag kommer ihåg! Ha det jättebra!

Susanne Snäll said...

Det låter underbart! I Stockholm är det 10 grader. Det är svårt att jobba upp lite svett trots lager på lager och snabb promenad.