Tuesday 17 April 2012

Carbs off dag två

Det gick bra igår. Jag åt sardiner på burk som mellanmål och lite mer kyckling till middag. Svårigheten med den här proteindieten är att trots att jag får äta mig mätt på kött och fisk alltid lämnas med en tomhetskänsla, det är uppenbart att kolhydraterna fyller en viktig funktion. Men man gör bara detta proteintorftiga i en vecka, eller så länge man har lust. Jag ska köra i fem dagar och på lördag introducera grönsaker igen. Tidsperspektivet underlättar! Nu på morgonen har jag ätit lättyogurt med havrekli och två ägg. Det var vågen hos min läkare i torsdags som visade 57 kg men när jag vägde mig hemma nu på morgonen visade vågen 58,5 kg. Ooops... Kanske är detta en lite större utmaning än vad jag först trodde.

Idag ska jag hämta ut fästingvaccination som jag beställt på Apoteket i Bryssel. Jag försökte läsa på nätet vad man använder i Sverige och kom fram till FSME Immun, men jag har inte fått det bekräftat. Är det någon som vet? Ska söka vidare.

Ha en bra dag!

No comments: