Monday 5 September 2011

När kommer den egentligen?

Inte tillstymmelse till förvärk, inte minsta tecken på vattenavgång eller andra förlossningsymptom. Men alla frågar: när kommer den där bebisen egentligen? Som om jag hade svaret. Jag väntar. Det är som att segla när vinden avtar. Man bara sitter där mitt i stiltjen och kan inte göra så mycket annat. Jag undrar om bebisen ångrat sig. Om den efter nio månader vill göra något annat istället. Som när man investerar tid i att lära upp en assistent allt det där som man kan göra själv men som med tiden blir mer effektivt om någon annan gör det. Och assistenten efter ett tag slutar. Bara sådär. I bebisens fall finns det väl inga andra mer attraktiva erbjudanden. Det finns ju bara en väg, och den är ut. Jag är i alla fall redo. Alltid något.

4 comments:

Susanne Snäll said...

Den kommer när den är klar.

Anonymous said...

Du har säkert ingen aning om vem jag är, fick tips om din blogg av Elisabet T, som går under namnet Tolken och bor i Bryssel liksom jag. Vi har i alla fall bloggträff på lördag. Inser att du kanske föder barn då men ville i alla fall tipsa dig!
Du hittar mig på www.brysselkakan.wordpress.com

MilouK said...

Brysselkakan!! Jo, jag vet visst vem du är för jag läser din blogg! Tusen tack för inbjudan men som du skrev så föder jag barn. Är jätteintresserad att träffas vid nästa möte. Vilket bra initiativ.

Anonymous said...

Åhhh! Ytterligare en "hemlig" läsare! Grattis till dottern!

Vid nästa träff, när nu den blir, ska jag komma ihåg dig!