Wednesday 27 April 2011

Nu skapar vi vårlooken



Gravid eller inte, huden måste få sitt. Jag är värdelös på att smörja in, peela och fixa men måste ge mig själv en chans. Jag är trots allt snart 38 och gravid med tredje barnet. Det kan ju sluta hur som helst. Jag hade siktat in mig på Kiehl's svindyra bodybutter men till min stora förvåning tipsade den snälla säljaren mig att fortsätta använda min vanliga hudkräm och blanda den med mandelolja. Min är Kiehl's Creme de Corps och jag köper den på pump. Kombinationen av den och ren mandelolja är oslagbar, man blir inte bara mjuk och len utan också lite sådär snyggt skimrande utan att se flottig ut. Jag kan varmt rekommendera denna lilla huskur. Den gör under!

3 comments:

Anna said...

Vilket bra tipps!
Jag smørjde HYSTERISKT under mina graviditeter. Ville inte ha sträckmärken. Det gick en Body Butter från Body Shop i månaden. Inte ett enda märke fick jag, även om jag hade stooor mage båda gångerna.
Vet inte om det var på grund av smørjandet eller om jag bara hade tur.

Susanne Snäll said...

Tror du oljan funkar för mig som är allergisk mot mandlar?

MilouK said...

Anna: jag tror du har bra gener! Jag har inte heller några stretchmarks... än.
Susanne: Hmmm. Jag vet faktiskt inte! Fråga på Apoteket.