Thursday 26 August 2010

Tack mamma?


Nu har jag också läst Skynda Att Älska, och jag tycker också att den bra, i all sin kaxig-man-öppnar-upp-och-visar-känslor-för-sin-besynnerliga-slutna-far prakt.

Jag undrar emellertid lite över mamma Schulman. I boken framstår hon endast som en distansierad cigarettrökande, kaffedrickande, korsodslösande kvinna. Jag undrar om det möjligtvis var hon som röjde väg för de bedårande far&son-minnena, som arrangerade de ingjutna traditionerna och såg till att vardagen fungerade för sitt lilla fotbollslag. Jag längtar efter uppföljaren "Skynda att tacka din mamma ordentligt innan hon också dukar under".

3 comments:

tolken said...

Han (Schulman) hade en pratshow med sin mamma på radions P1 tror att den finns på den här länken http://podradio.nu/item/view/123542/ och han verkar faktiskt gilla sin mamma lika mycket, men på ett annat sätt. Kanske som "vi andra" har en pappa relation. Fast jag håller med om att det inte är självklart :-)

MilouK said...

Tolken! Jag såg din sida - jättekul med din Brysselblogg. Tack för länken! Ska lyssna.

tolken said...

Tack! Din är väldigt rolig också :-)