Friday 13 August 2010

Kulturkrock


Jag är i Bryssel nu. Jag vet att jag inte får, stilpolisen säger nej, men jag kan inte låta bli. Jag sätter på mig mina slitna Sebago en sista gång. Jag lovar mig själv att det är sista gången för säsongen. Jag vill bara känna klipphällarna, glittret och stillheten lite, lite till.

Svär över allt det tillrättalagda. Jag promenerar med V till tennisen. Alla andra jäkla ungar åker suvve. Det är bara jag och au-pairerna som går. Vill att V ska behålla kraften i benen. Vill inte att han ska bli så himla bekväm. Men snart sitter man väl där i suvven, dricker en latte ur Starbucksmuggen och klagar över en ofilad nagel. Tacka vet jag utedass och flugfångare.

Välkommen hem Milou. Samma visa varje år. Att man aldrig lär sig.

2 comments:

Pernilla said...

Skulle trycka på gilla knappen.....,men det fanns ingen;-)

Susanne Snäll said...

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig.